HKU Studentportal
HKU Studentportal
  • Volg ons op facebook
  • Volg ons op twitter

Na je inschrijving ontvang je je HKU studentenkaart.

Over de kaart

Alle studenten en cursisten aan HKU krijgen een studenten- of cursistenkaart.

De kaart is het bewijsstuk van je inschrijving en laat zien dat je deel mag nemen aan tentamens. Als student of cursist aan HKU ben je verplicht om de kaart bij je te hebben. De studentenkaart blijft geldig gedurende je hele studie.

Wees er zuinig op, want naast bewijs van inschrijving geeft de kaart toegang tot de bibliotheken en kan hij gebruikt worden voor verschillende kortingen.

Kaart verloren of gestolen?

Als je jouw studentenkaart verliest kun je een nieuwe kaart aanvragen. Een nieuwe kaart kan je online aanvragen, je hoeft hiervoor niet bij HKU Servicebalie Studentzaken langs te komen. Via de iDeal betaalmodule kan je een nieuwe kaart aanvragen. De kosten voor een nieuwe studentenkaart bedragen € 11,-.


Wanneer wij je betaling in goede orde hebben ontvangen, krijg je binnen twee weken je studentenkaart thuisgestuurd.

Inleveren bij uitschrijving

Bij uitschrijving is het van belang dat je je studentenkaart na je verzoek tot uitschrijving in Studielink inlevert bij HKU Servicebalie Studentzaken. Dit kan natuurlijk ook per post.

Geen kaart ontvangen?

Je bent zelf verantwoordelijk om te controleren of je na je inschrijving je studentenkaart hebt ontvangen.

De studentenkaart wordt in de maanden augustus - september verstuurd. Indien je na 1 november bij de Servicebalie Studentzaken van HKU aangeeft dat je geen studentenkaart hebt ontvangen, dan wordt voor het aanvragen van een nieuwe kaart € 11,- in rekening gebracht. Via de iDeal betaalmodule op deze pagina kan je dan een nieuwe kaart aanvragen.